خـلیج فــــارس
چرا از قدیم گفتند خلیج فارس؟
با یک نگاه ساده به نقشه قلمرو ایران میشه فهمید که در زمان هخامنشی که کشور های عربی حال حاضر قسمتی از ایران بودند ، دور تا دور خلیج فارس رو ایران فرا گرفته بود و به همین دلیل اسمش رو خلیج فارس انتخاب کردند.
دیدید؟ امارات فعلی یک قسمت از ایران بود و در واقع خلیج فارس نه تنها از یک قسمت ، بلکه از تمامی جهات در محاصره ایران بود.
PeRsiaN GuLf
+ نوشته شده در پنجشنبه بیست و نهم مهر ۱۳۸۹ ساعت 12:43 توسط محمود قاسم پور
|
درود.به وبلاگ ایران کهن خوش آمدید.